Modeliai, komunikavimas, kantrybė

Kalbant apie bendravimą elektroniniu paštu ar socialinių tinklų pagalba, tuomet laikas tinka beveik bet koks, nes galima išsiųsti žinutę bet kada, o žinutės gavėjas atsakys jam patogiu laiku. Bet kai kalbame apie tiesioginį bendravimą „skype“, „mesenger“ video skambučiais arba teksto žinutėmis, tuomet reikia atsižvelgti į laiką. Po penktos valandos vakaro jau nereikėtų rašyti ar skambinti žmonėms, net jei jie ir nedirba įprastomis darbo valandomis. Tai tiesiog turėtų būti profesinis mandagumas iš Jūsų pusės, nes asmuo, su kuriuo norėtumėte susisiekti tuo metu gali vakarieniauti, leisti laiką su šeima arba tiesiog būti atsipalaidavęs ir ilsėtis nuo visų darbų.
Įkyrus skambinimas „mesenger“ arba „skype“ programomis gali nejuokingai suerzinti žmogų, kuriam yra skambinama. Tai garantuotas būdas privesti žmogų iki to, kad jis jau niekada Jums gali nebekelti. Yra išskirtinių atvejų, kai dažnas skambinimas yra pateisinamas. Pavyzdžiui, jei Jums būtina susisiekti dėl kažko konkretaus ir skubaus – su fotografu, kuriam Jūs dirbate dėl tam tikrų nuotraukų, dėl vyksiančių ar vykusių kastingų, arba dėl kitos svarbios informacijos, kurią Jūs būtinai turite perduoti. Tačiau, jeigu skambinate norėdami paklausti kažko, kas tikrai nėra skubu ir galėtų palaukti iki rytojaus, neskambinkite – parašykite geriau elektroninį laišką arba žinutę per socialinę erdvę.
Kai kurie žmonės į elektroninius laiškus ar kitus bendravimo būdus reaguoja greitai ir atsako per kelias minutes, kiti gali užtrukti iki kelių valandų ar net dienų. Atminkite – tai Jums reikia su jais susisiekti ir jie aukoja savo laiką atrašydami į Jūsų žinutę, todėl būkite kantrūs ir išlaukite tiek, kiek reikės. Nesiųskite pakartotinos žinutės, jei nesulaukiate atsakymo, mažai tikėtina, kad išsiuntę pakartotiną žinutę, iš karto gausite atsakymą. Verslo pasaulyje normalu laukti atsakymo 2 ar 3 dienas. Todėl svarbiausia šiame etape – turėti kantrybės ir elgtis profesionaliai, tai tikrai Jums padės pelnyti reikiamo asmens pagarbą.