Lietuvos dizaineriai siūlo atšvaitinę madą

Vis daugiau Lietuvos dizainerių, siekdami gerinti saugaus eismo kultūrą šalyje, kuria šviesą atsipindinčių drabužių bei aksesuarų kolekcijas. Tai itin svarbu, turint omenyje, jog daugelis žmonių vengia dėvėti atšvaitines priemones, mat jos tiesiog negražios.
Nenoras nešioti atšvaitus yra sietinas su besikeičiančiomis mados tendencijomis. Tenka pripažinti, jog stilius itin svarbus jauniesiems eismo dalyviams, kurie tvirtina žinantys atšvaitų svarbą, bet jų nenešioja dėl nepriimtinos išvaizdos. Šiuos žodžius dažnai girdi ir saugaus eismo kultūrą Lietuvoje propaguojančio projekto „Nebūk briedis“ komanda.
Dėl tokios visuomenės nuomonės projektas „Nebūk briedis“ dar rudenį susivienijo su dizainerių Ievos Ševiakovaitės ir Jolantos Rimkutės kuriamu prekės ženklu „LT identity“. Bendradarbiaujant sukurta išskirtinė kolekcija, kurią sudaro įvairaus dydžio ir formų subtilios koncepcijos atšvaitai bei šviesą atspindinčios segės ir pakabukai.
Kaip ir visoje „LT identity“ kūryboje, šioje šviesą atspindinčių priemonių linijoje vyrauja patriotiškumo apraiškos – lietuviškasis Vytis, ąžuolo lapas ir kiti liaudiškų motyvų ornamentai.
Būtina paminėti, jog ši jungtinė kolekcija, skirta saugumo kelyje problemai, nėra vienintelė „LT identity“ kūryboje. Praėjusiais metais žymių moterų duetas pristatė unikalią dviratininkų aprangą, kurią sudarė ryškūs džemperiai, lietpalčiai, liemenės, kelnės bei rankinės. Kūrėjų teigimu, Lietuvoje tiesiog būtina skirti dėmesio opioms socialinėms problemoms.
Kalbant apie dviratininkų aprangą, visai neseniai startavusio „SauGO“ prekės ženklo kuriami drabužiai yra skirti skubančiam, be dviračio savo gyvenimo neįsivaizduojančiam miestiečiui. Anot idėjos iniciatorės Aistės Balytės, mintis sukurti šviesą atspindinčių liemenių liniją specialiai dviratininkams, gimė natūraliai.
Kartu su kolege Rita Griguolaite bei dizaineriu Aliumi Makacku „SauGO“ komanda kuria skirtingų modelių ir nuotaikingų spalvų liemenes.
Mažieji eismo dalyviai taip pat nepalikti nuošalėje – jiems naujasis prekės ženklas skyrė specialius „vabalų“ modelius – boružę ir žiogą. Šios nuotaikingos liemenės ne tik itin patinka vaikams, bet ir puikiai derina pagrindinius „SauGO“ tikslus – stilių, saugumą ir komfortą.
Sėkmingą drabužių kolekciją dviratininkams bei skubantiems miesto žmonės sukūrė ir tekstilės dizaino ir meno studija „Indigo“. Merginų tandemo Militos Balčaitytės bei Elzės Sakalinskaitės teigimu, idėja sukurti patogius ir saugius drabužius dviračiu riedantiems žmonėms, kilo po atostogų.

Būtina paminėti, jog dizainerių debiutinė atšvaitinių drabužių ir aksesuarų kolekcija „Būk matomas“ jau pripažinta nacionaliniu mastu – visai neseniai linija apdovanota nacionalinio konkurso „Geras dizainas 2015“ prizu. Pasak kūrėjų, sėkmingiausias kolekcijos „Būk matomas“ drabužis – tamprės su atšvaitine spauda. Šis drabužis jau spėjo sulaukti populiariumo tarp dailiosios lyties dviratininkių.
Džiugu, jog sparčiai augant stilingai šviesą atspindinčių priemonių bei produktų pasiūlai, vis daugiau eismo dalyvių noriai rūpinasi savo saugumu. Madą, matomumą ir savisaugą gatvėje bei kelyje galima suderinti. Tai yra be galo svarbu, juk vienintelis atšvaitas žmogui gali išgelbėti gyvybę!