Mados ir socialinių tinklų revoliucija

Praėjusių metų AMDT (Amerikos mados dizainerių tarybos) apdovanojimuose Instagram tapo žiniasklaidos premijos laureatu ir gavo apdovanojimą, kurį tradiciškai gaudavo tokie realūs žmones, kaip Scott Schuman ir Tim Blanks. Tai parodo didelę pagarbą žiniasklaidai, jei mados industrijos atstovai, AMDT, kuri yra mados galios viršūnė Jungtinėse Amerikos Valstijose, ir viena iš įtakingiausių pasaulio mados jėgų pasaulyje, Instagram suteikia tokią garbę. Nuo šiol prekinio ženklo sėkmė matuojama ne tik pagal pardavimų skaičių, bet ir pagal sekėjų skaičių.

Vien tik „Gucci“ Instagram paskyroje yra daugiau nei 5,3 mln. sekėjų, o „Dior“ – 5,9 mln. Instagram tapo toks svarbus, kad vienas dizaineris netgi nusprendė atsisakyti NMS (Niujorko mados savaitės) kilimo ir tūpimo takų šou ir verčiau turėjo „Insta-show“ pasirodymą.

Misha Nonoo, kurios rūbų kolekcijų yra puikiose universalinėse parduotuvėse, kaip „Bloomingdale’s“, surengė „Insta-show“, kai debiutavo jos 2016 m. pavasario / vasaros kolekcija visame pasaulyje. Nors mintis atsisakyti Niujorko mados savaitės, kai darbas bei dėmesys atitenka kilimo ir tūpimo takų šou, gali atrodyti šiek tiek neryžtingai, bet tai buvo puikus žingsnis sėkmingo verslo link. Kadangi tradicinis kilimo ir tūpimo takų šou buvo pirmą kartą matomas ne tik tų, kurie turi pakankamai privilegijų, jog jie būtų pakviesti į šį renginį, bet ir, kurie galės stebėti gyvai per instagram kanalą, kad pamatytų labiausiai mėgstamų dizainerių kolekcijas. „Instagram“ šou yra prieinamas būnant bet kuriame pasaulio krašte, turint interneto ryšį ar išmanųjį telefoną.

Instagram padėjo visuomenei geriau susipažinti su mados kampanijomis, naujais produktų pasiūlymais ir sezono tendencijomis. Instagram taip pat turėjo dar vieną didelį poveikį mados industrijai, neskaitant mados kolekcijų pristatymų bei kampanijų. Jei mados namai nori užtikrinti, kad jų kolekcijos bus parduodamos, jie taip pat įdarbins ir modelį, kuris turi daug Instagram sekėjų ir reklamuos jas, jų kilimo ir tūpimo takų parodoms ir kampanijoms.

Kendall Jenner, tai mergina, kurią ilgą laiką sekė didžiulė Instagram sekėjų auditorija, prieš jai pradedant dirbti su „Chanel“ ir „Diane von Furstenburg“ kilimo ir tūpimo takų dizaineriais, kurie žinojo, kad ji galinti padėti jiems padidinti savo socialinės žiniasklaidos galimybes. Laikui bėgant, kai įmonės turi visą socialinės žiniasklaidos skyrių, jos neabejotinai atkreipia dėmesį į tai, kokie modeliai yra labiausiai sekami „Instagram“ kanale, nes jie žino, kad tai yra modeliai, kurie padės jiems pasiekti daugiau gerbėjų ir klientų.

Dabar tokie laikai, kai socialinė žiniasklaida skatina prabangių prekinių ženklų pardavimą. Net mažesnių, nepriklausomų prekinių ženklų atstovai suvokia, kokia yra galinga socialinė žiniasklaida. Scott Sternberg, generalinis direktorius ir „Band of Outsiders“ dizaineris paskelbė Instagram, kad nutraukia savo prekinio ženklo veiklą, pridėdamas vaizdo įrašą su Mama Cass Elliot, kol jis oficialiai nepaskelbė nei vienai didžiausių žiniasklaidos kanalų dėl „Out of Outside“ likimo.

„Instagram“ yra labai svarbus, siekiant padėti vartotojams susisiekti su savo mados ženklu asmeniškai. Prieš Instagram, mados ir apsipirkimo patirtis buvo visai kitokia, vaikščiodavote po prekybos centrus, konsultuodavotės su parduotuvių pardavėjais – konsultantais ir visa tai atlikdavote savarankiškai. Dabar Instagram’e galima prisijungti prie Jūsų mėgstamo prekinio ženklo sekėjų, kurie yra visame pasaulyje ir pamatyti, ką jie komentuoja ar pasakoja apie naujausią dizainerio kolekciją.

Instagram pakeitė mados suvokimą pasauliniu mastu, ne tik kalbant apie ryšį tarp parduotuvės pardavėjo ir vartotojo. Prekiniai ženklai taip pat gali naudoti socialines žiniasklaidos priemones, kad išklausytų savo vartotojų, kad išsiaiškintų ko jie pageidauja, kokios turėtų būti kitos tendencijos ir kas iš tikrųjų bus parduodama, nes žmonės to reikalauja.

Mada yra milijardinė pramonė, tačiau socialinės žiniasklaidos dėka ji tampa vis labiau pasauline. „Instagram“ tikrai pakeitė mados ir modeliavimo pasaulių darbo būdą ir dabar, socialinės žiniasklaidos laikais, mados ir Instagram sekėjai dirba išvien.